onsdag 20 augusti 2008

Ingmar Karlsson - Mytomanen

I fascismens skor med fascismens rätta ansikte, de verkar trivas bra! (Klicka för större bild)


Det har kommit en hel del starka reaktioner från kurder efter Ingmar Karlssons attack, nämligen hans nya bok "Kurdistan - Landet som icke är"
En bok som är fylld med propaganda och lögner. Efter att kollat runt lite på olika bloggar kan jag inget annat än att hålla med det kurdiska folket!
Boken hade lika gärna kunnat vara skriven av en turkisk ultranationalist.

Ingmar Karlsson kränker den kurdiska identiteten och historian.
Han skriver påståenden utan några som helst bevis och anklagar kurder för ett & annat.
Att boken sedan hyllas i olika svenska
tidningar är skam!

Men kurderna gav honom snabb respons i både bloggar och debattsidor.

En som skrivit väldigt bra respons i sin blogg är Gurgin, för att förstå hur mycket falsk information och osanning boken innehåller kan ni läsa följande inlägg i Gurgins blogg.


Ingmar Karlsson - Lögnhalsen
Annika Ström Melin skyddar propagandisten igen
Kritisk Karlsson läsning - osanningar ska inte spridas!

Även Gulan Avci skrev ett inlägg om boken:
Ingmar Karlssons senaste bok om Kurdistan

Även Dilsa Demirbag-Sten kritiserar boken i en artikel i Expressen
Ett fuskverk

4 kommentarer:

mishka sa...

Har själv fått tag på boken och det som Dilsa och Gurgin tar upp är helt riktigt. Sakfelen duggar tätt. Boken innehåller flera spaltmeter turkisk propaganda. Att boken sedan accepterats av svenska journalister är ganska väntat.

Anonym sa...

Hur lång är en spaltmeter? Hur ställer man sig till den kritik som är "sann" (det borde väl vara mycket mer konstruktivt om man verkligen är sugen på ett fritt Kurdistan)? Eller är hela boken lögn och propaganda från början till slut?

Anonym sa...

Rojvan

jag har pinat mig igenom den, rabblar massa historia först och sedan kommer de klassiska AKP argumenten som IK för.

jag är däremot glad att IK inte förnekar folkmordet på mina landsmän, det kan jag säga gjorde han jävligt rätt i.

Men jag kan inte stå och se på när han görr narr av mina kurdiska grannar. Kör hårt!

MVH
Grikor

Anonym sa...

Du vet uppenbarligen inte vad en fascist är! Smaklöst!